Som forsikringskunde har vi et ønske om å ikke bare få gode vilkår og ordninger, men også gode råd og tips. Det finnes mange ulike forsikringer tilgjengelig, og det er ikke alltid like lett å vite hvilken type som er rett for deg. Som bedriftseier kan dette være spesielt vanskelig, her er det mange faktorer som spiller inn. Blant annet har det mye å si hvilken størrelsen bedriften ha og hva risikosituasjonen er.
Vi skal nå se nærmere på et forsikringsselskap som streber etter å hjelpe kundene sine med å skreddersy forsikringer etter deres behov. Møretrygd er forsikringsselskapet spesielt utviklet for nordmenn som bor på Nordvestlandet. Vi skal nå gå gjennom deres tilbud og se hvordan de skiller seg ut fra de andre selskapene på markedet.
Møretrygd har som mål å kun tilby relevante forsikringer til sine kunder. I tillegg vil de gi både tips og råd om skadeforebyggende tiltak. Forsikringene til Møretrygd har flotte vilkår og god dekning. Alle kunder får også sin egen forsikringsrådgiver som står klar til å hjelpe deg. Som motto ønsker de å være der kundene sine er, og ikke alle andre steder. Kundegruppen nyter godt av kunnskapen Møretrygd sitter på, og vet at her får de spesielle tilbud som er utviklet for akkurat dem.
Møretrygd tilbyr forsikringer i tre hovedkategorier. For privatkunder får du alt fra bil- og fritidsbåtforsikring, til hus-, innbo- og reiseforsikring. Forsikringsbehovene våre kan endre seg raskt, og flere av oss er gjerne underforsikret. Dette er en stor økonomisk risiko og Møretrygd ønsker å rådgi etter beste evne, for at kundene skal være sterkest mulig stilt gjennom eventuelle vanskeligheter.
For bedrifter er mulighetene mange, her får du skreddersydde tilbud som baserer seg på hver enkelt bedrift. Disse tilbudene blir satt sammen etter nøye gjennomgang av ditt firma, hvor de ser på ditt verdigrunnlag og hvilken bransje du er i. Størrelse, sikringstiltak og driftsmønster vektlegges også – målet er at bedriften skal være riktig forsikret med best mulig vilkår. Møretrygd ønsker at du skal få de beste løsningene, som ikke skal koste mer enn nødvendig.
Som forsikringsselskap viser Møretrygd at de virkelig bryr seg om sine kunder. Her er målet at kundene skal finne den rette forsikringen, og selskapet ønsker ikke at du skal betale mer enn hva du behøver. Noe som skiller Møretrygd fra andre selskap på markedet, er at de har et stort fokus på sjøforsikring.
Her legges det vekt på alle typer kommersielle fartøy, og de har over 150 års erfaringer med fiskebåter. I tillegg forsikrer de ferger, servicebåter og andre typer sjøfartøy. Her får du forsikringer som både gjelder næringsfartøy og fritidsbåter. Dette er tilbud ikke mange andre selskaper på markedet kan friste med.
Dette er et forsikringsselskap som fokuserer på de som bor i Nordvest. Bor du langs kysten kan Møretrygd absolutt anbefales. Her finnes det gode tilbud for både privatkunder så vel som bedriftskunder, og mange trekkes nok mot de supre sjøforsikringene. Et stort pluss er å finne flere kontorer og service agenter i området, og her får kundene hjelp av sin personlige forsikringsrådgiver. Vilkårene er gode, og alle forsikringene har trygge rammer.
For å melde skade hos Møretrygd Forsikring må du sende inn en skademelding med en beskrivelse av hva som er skadet eller tapt; dette kan gjøres via deres nettside, og etter innsending mottar du en bekreftelse på at skademeldingen er mottatt, før du blir kontaktet av en skadebehandler for videre oppfølging. Det anbefales å melde skade så raskt som mulig etter hendelsen, og du kan også kontakte kundeservice for veiledning dersom du er usikker på prosessen.
Møretrygd Forsikring tilbyr et bredt utvalg av forsikringer til både privatpersoner og bedrifter. For privatkunder finnes blant annet personforsikringer som livs-, uføre-, ulykkes-, barne- og helseforsikring, samt reiseforsikring, innboforsikring, hus- og boligforsikring, dyreforsikring (inkludert hund og katt), bilforsikring, MC-forsikring og båtforsikring. Bedriftskunder kan i tillegg kjøpe forsikringer relatert til brann, yrkesskade, naturskade og ulike ansvarsforsikringer, noe som gjør at Møretrygd kan dekke de fleste behov for både privat- og næringsliv
Innlogging på Min side hos Møretrygd Forsikring skjer via deres nettside, hvor du som kunde kan logge inn for å få oversikt over dine forsikringer, følge opp saker, sende meldinger og laste opp dokumentasjon. På Min side kan du også melde skade og holde deg oppdatert på status i pågående saker
Åpningstidene for Møretrygd Forsikring sin kundeservice er vanligvis mandag til fredag fra klokken 09:00 til 16:00, og du kan kontakte dem i dette tidsrommet for hjelp med skadeoppgjør, forsikringer eller andre spørsmål
Du kan kontakte Møretrygd Forsikring kundeservice på telefon 70 10 12 50, besøke dem personlig på hovedkontoret i Kongens gate 23, 6002 Ålesund, eller benytte kontaktskjema og innlogging på nettsiden for å sende meldinger og få oppfølging fra en personlig rådgiver