Alle ønsker å føle seg trygge på at de får den hjelpen de trenger dersom noe skulle skje – derfor har vi forsikringsordninger. En forsikring sørger for å dekke eventuelle økonomiske tap vi gjennomgår, og kan være til god hjelp om vi er i utlandet og behøver assistanse. Men valgmulighetene er mange, og markedet er stort.
Mange ønsker også å få hjelp til å redusere risikoen for at noe uforventet skal skje – og velger vi først en forsikringsordning, ønsker vi gjerne at dette er et selskap som gir oss gode fordeler og hjelper til med å skape tryggere miljøer. Dette er alle punkter forsikringsselskapet If Skadeforsikring har lagt til rette for. Vi skal nå se litt nærmere på selskapets verdier samt de ulike tilbudene de har for sine kunder.
If er et forsikringsselskap for privatpersoner og bedrifter. I Norden og Baltikum har de hele 3,6 millioner kunder, hvilket gjør de til Nordens største forsikringsselskap. De fleste nordmenn har nok et forhold til If, men det er ikke sikkert alle vet like mye om de ulike ordningene. Dette selskapet samarbeider med blant annet Trygg Trafikk og er derfor et samfunnsengasjert forsikringsselskap som tilbyr hele bredden av skadeforsikringstjenester og -løsninger.
Som kunde har du mange muligheter, og If tilbyr skreddersydde avtaler til både privatkunder, så vel som bedrifter og landbrukskunder. For å gi deg den beste tryggheten vet If at kundeservice er nødt til å stå sterkt, og dette har de lagt mye vekt på. Arbeidet lagt ned i deres kundeservice har vunnet de tittelen som Beste Kundeservice av Kantar TNS, noe som er en stor trygghet for mange kunder.
Selv om det finnes mange forsikringsselskaper på markedet og konkurransen er stor, så kommer det tydelig frem at de ulike selskapene fokuserer på ulike ting. If er et solid selskap som jobber hardt for å hjelpe sine kunder å forebygger skader, og dette på en bærekraftig måte. Et eksempel på dette er at If ønsker at kunder skal forstå risikoen ved klimaendring, og ha dette i tanken når de velger boliger som befinner seg nærme havet eller vassdrag.
Kommunikasjon er også viktig for If, og kunder kan være sikker på at de får en førsteklasses service sammen med sine gode forsikringsordninger. Å vite at forsikringsselskapet står klar til å rådgi og veilede både gjennom ulykker, men også i hverdagen, er noe mange kunder vektlegger. Hvis dette gjelder deg vil du nok bli meget fornøyd som forsikringskunde hos If.
Er du glad i gode fordelsprogram og er ute etter et forsikringsselskap som både er etablert og bryr seg om bærekraftige løsninger? Da er If Skadeforsikring absolutt å anbefale. Det er ikke uten grunn at If har klart å kjempe seg til toppen og blitt Nordens største forsikringsselskap. Dette har de klart ved hjelp av sine trygge ordninger og trofaste kunder, som gang på gang kommer tilbake for den gode servicen og de bærekraftige løsningene
For å melde skade hos If Skadeforsikring kan du enkelt gjøre dette digitalt via nettsiden if.no, der du finner skademeldingsskjema tilpasset ulike forsikringstyper, som bil, bolig, reise og personskade. Du kan også melde skade på telefon 21 49 24 00 dersom du foretrekker personlig kontakt eller har behov for veiledning. Når du har meldt skaden, vil en skadebehandler kontakte deg så raskt som mulig for videre oppfølging, og du kan følge saken din på Mine sider
If Skadeforsikring tilbyr et bredt spekter av forsikringer for både privatpersoner og bedrifter. For privatkunder omfatter tilbudet blant annet personforsikringer som livs-, uføre-, helse-, barne- og ulykkesforsikring, bolig- og innboforsikring, kjøretøyforsikringer for bil, MC, båt og campingvogn, reiseforsikring gjennom Europeiske Reiseforsikring, samt dyreforsikringer for hund, katt og andre kjæledyr. Bedriftskunder kan få skreddersydde løsninger innen eiendomsforsikring, ansvarsforsikring, transportforsikring og personalforsikringer
Du kan logge inn på Mine sider hos If Skadeforsikring via if.no med BankID eller annen elektronisk ID. På Mine sider får du full oversikt over dine forsikringer, kan melde og følge opp skader, laste opp dokumentasjon, se betalingsinformasjon og kommunisere sikkert med selskapet. Det er også mulig å bruke Mitt If-appen for enkel tilgang til de samme tjenestene
Åpningstidene for If Skadeforsikring sitt kundesenter er mandag til torsdag fra klokken 08:00 til 20:00, fredag fra 08:00 til 18:00 og lørdag fra 09:00 til 17:00. Skadeavdelingen har åpent mandag til fredag fra 08:00 til 15:30. Ved akutte hendelser som veihjelp eller sykdom på reise, er det døgnåpen beredskap
Du kan kontakte If Skadeforsikring kundeservice på telefon 21 49 24 00, sende meldinger via Mine sider for sikker kommunikasjon, eller besøke et av selskapets kontorer. For postforsendelser benyttes adressen If Skadeforsikring, Postboks 240, 1326 Lysaker. E-post er erstattet med meldinger på Mine sider for økt sikkerhet, og du kan også bruke chatboten på nettsiden for enkle spørsmål og veiledning